Příběhy a zkušenosti majitelů cargo kol: Michal, Valašské Meziříčí

Michal z Valašského Meziříčí je dalším majitelem cargo kola, který se s námi podělil o svůj příběh. Jeho zkušenost je dobrým příkladem, že cargobike si nemusíte pořizovat jen kvůli dětem.

Michale, děkujeme za ochotu sdílet své zkušenosti majitele nákladního elektrokola. Jaké cargo kolo máte a jak dlouho?

Riese & Müller Load 60, pořídil jsem ho před cca 2,5 lety.

Co vás motivovalo k nákupu nákladního kola?

Nejvíc asi potřeba pohybu. Živím se prací na počítači a musím něčím vyvažovat prosezené hodiny u monitoru. Bylo toho ale víc. V té době jsme měli rozkopanou hlavní silniční tepnu a vyzvednout cokoli autem, kterým jsem nikdy moc rád nejezdil, trvalo věky. No a samozřejmě taky přesvědčení, že po městě se má primárně chodit pěšky nebo jezdit na kole. Pak jsem jednoho dne při pravidelné prokrastinaci narazil na nějakou zahraniční recenzi nákladních kol a bylo vymalováno.

cargo_zboku

Jak často kolo používáte a za jakým účelem nejčastěji jezdíte?

První dva roky jsem jezdil se psem na cvičák do vedlejšího města, řešil jsem s ním nákupy, vyzvedával milé na nádraží, semotamo nějaký rodinný výlet či převoz většího hebla, žebřík a stolová vrtačka byl asi největší extrém.

Loni jsme ale pořídili auto na elektriku a najednou je všecko jinak… Prozatimní závěr mám takový, že elektrifikace výrazně umocňuje radost z pohybu. Doufám že než půjdu do důchodu budou už existovat bateriové endoprotézy. Ono to opojení ale opadne a s lepším počasím kolo zase opráším. Kdyby nic jiného, další naplánované opravy silnic ve městě tomu výrazně pomůžou. 

Co se vám na vašem cargo kole nejvíce líbí? Jaké jsou pro vás největší přínosy jeho vlastnictví?

Strašně dobře se na tom jezdí, je to nejlepší stroj na kterém jsem kdy jel. Riese & Müller Load 60 má odpružené i zadní kolo, krásně žehlí nerovnosti terénu. Podobně jako zmíněné elektrovozy má i tohle kolo hodně nízko těžiště a dobře se ovládá. A posed, ten je taky fajn, na všech předchozích kolech jsem “ležel”, tady sedím vzpříma jako řidič autobusu.

cargo_nalozeno

Co vám na vašem nákladním kole naopak nevyhovuje? Má nějaké limity, které jeho použití omezují?

V pohybu mi vyhovuje vše, problémy vyskočí když se zastaví: kolo je těžké a dlouhé. Pokud nedejbože musím zastavit naložený, je to někdy napínavé. Vážím 55 kg, kolo 40 kg, při převozu jiného dospělého člověka pak musí mé nebohé zápěstíčka vyvažovat páku 100 kg monstra. Teď si ale tak uvědomuju, že podobné adrenalinové chvilky jsme zažívali i při zastavení normálního kola se sedačkou a naloženým potomkem. Problém tedy bude spíš v mé konstituci než kole.

Uvažuju nad výměnou přehazovačky za nábojovou. U té klasické si totiž musím vždycky v předstihu vzpomenout, že před zastavením je třeba podřadit, bo jinak mám při následném rozjezdu pocit že si urvu stehna. 

Máte nějaké doplňkové vybavení, které považujete za nezbytné a doporučil byste je ke cargo kolu pořídit?

Kromě vercajku a lékárničky určitě nosič, nepromokavé brašny (někdy ani těch 140 litrů ve vaně před řidítky nestačí), KVALITNÍ zpětné zrcátko/a, gumicuky. 

Kde a jak váš cargobike skladujete / parkujete?

Bydlíme v domku, takže tam.

Jezdíte / máte v plánu jezdit celý kalendářní rok?

Ne. V zimě to vzdávám. Předloni jsem se se hecnul, pak mě ofuklo a měsíc jsem nevyšel z baráku.

Co pro vás cargo kolo znamená, jaké pocity jízda na něm vyvolává a doporučili byste jeho pořízení i ostatním?

Je to radost. Fakt. Sednu, ujedu pár metrů a začnu se usmívat. A nejen já, okolí reaguje podobně, je to pořád exotika. S doporučováním bych ale byl opatrnější. Myslím, že stejně dobře můžou posloužit i skladnější long tail cargo, nebo vlastně jakékoli e-kolo (viz elektrifikace).

cargo_motor

Zpět do obchodu
×

Splátková kalkulačka ESSOX